Belize, rust en summerbreeze.

6 augustus 2018 - Placencia, Belize

Vanuit Flores gaan we met, zoals de reisagent beschrijft, een superluxe touringcar met flatscreen en wc naar Belize. Zoals we reeds dachten zou de touringcar in Nederland op de sloop te vinden zijn maar allee, na het chickenbus avontuur pure luxe!

Maar waar gaan we heen in Belize? Nadat we de grens zijn gepasseerd valt op dat er nauwelijks afval ligt, in tegenstelling tot Guatemala. We besluiten vanuit SAN ignacio door te reizen naar de kust, Placencia. Na 8 uur en 4 bussen verder stappen we snotgaar uit in Placencia. Zand, hitte en vooral een heel laag tempo hier. Vanuit een tentje aan het strand, chicken en cola, verder plannen.

En aldus komen we bij onze roze cabana aan het strand, wat een genot. We besluiten hier 7 nachten te blijven, rust, zwemmen en snorkelen! Eens kijken of ons dat lukt😉

In ieder geval elke ochtend lekker ontbijten op onze eigen veranda, kijkend naar de zee of de kolibrie die in “onze” tuin fladdert.

De eerste dagen zijn vooral erg chill. Lekker lezen, wakker worden in een warme zee en lekker kreeft eten die hier dagelijks aan land komt met de vissers. Ook komen we onszelf tegen, tjonge jonge, het valt ons niet mee om ons aan te passen aan rust en de hitte. Een wijze les en langzaam aan passen we ons aan. Het zweten wordt ook minder😎 en we genieten van de rust.

1. Peter:
    6 augustus 2018
    Geen idee hoe warm het is bij jullie, maar de 36 graden in NL is ook geen pretje. Lekker veel snorkelen, lezen en relaxen is niks mis mee. Have fun !
  2. Nelleke:
    6 augustus 2018
    Hahahha ja klopt hier hebben we de zee om in te duiken
  3. Tess:
    6 augustus 2018
    Klinkt heerlijk. En begrijpelijk dat jullie moeten omschakelen, toch ?
    Best hectisch gereist de laatste weken, gezien jullie verhalen. 😊
    Leuk leuk igg.
    Geniet.
  4. Mirjam:
    6 augustus 2018
    Jaja ik heb de foto's gezien zwaar man. Vooral dat hangmatje op je veranda waar je altijd in ligt. https://youtu.be/JLNvBvJ-F00