Van Duitsland naar Slovenie

26 juli 2022 - Radovljica, Slovenië

Vannacht geslapen in een heel leuk hotelletje. We zijn vroeg naar bed gegaan.Een slechte nacht gehad door het voorbij razende verkeer ondanks dat het een klein dorpje was. De klok Beierde om het half en heel uur. Vanochtend na het ontbijt direct vertrokken richting Slovenie dwars door Oostenrijk.Onderweg nog wat reeën mogen spotten. Na een reis van 3 en een half uur aangekomen in Radovlijca een prachtig onderkomen bij de Sava rivier. Er landt een koningsmantel op mijn hand als we even aan de rivier zitten.Hierna de kleine klim naar het dorp gemaakt en een hapje gegeten en gewandeld door het middeleeuwse dorpje. We waren op zoek naar een supermarktje. Na de route gegoogled te hebben komen we na nog een klim bij het supermarktje helaas bleek deze gesloten. Uiteindelijk kwamen we uit bij een winkeltje met veel vegan en biologisch eten. Hier een kaasje, yoghurt en brood en eieren gescoord bij een chagrijnige dame die geen plezier in haar werk leek te hebben. Nu zitten we heerlijk te ontspannen aan de rivier. Net even geprobeerd een duik te nemen maar het bleef bij poedelen, net iets te koud.De rest van de avond hebben we rustig aan gedaan en genieten van de rust. We lezen wat en spelen een spelletje. Nadat we het brood en de kaas verorbert hebben maken we langzaam plannen om naar bed te gaan.