Snorkelen

12 augustus 2018 - Placencia, Belize

Placencia een landtong in Belize waar de bussen uit de jaren 50 komen en ik verwacht dat Rosa Parks ieder moment zo naast me kan komen zitten. Palmbomen en kokosnoten, vlagen reggae muziek komen uit huisjes met golfplaten dak. Je gaat hier langzaam lopen want je kan niet anders. De Caribische hitte bevangt je en je past je direct aan.maar goed we gaan snorkelen, in een bootje varen we de oceaan op richting een eilandje ter grootte van twee woonkamers, inclusief twee palmbomen.de onderwereld is prachtig. Alle soorten vissen in allerlei kleuren. Kwallen die nu op je af komen maar die je kan ontwijken en er majestueus uitzien. We zien een prachtige zwart/witte gestippelde rog prachtige slagen maken in het water, we zien een zeeduivel, roggen, schildpadden en haaien veel haaien, nurse sharks wel te verstaan, prachtig.het is een koraal barriererif en het koraal is werkelijk prachtig met allerlei vormen en kleuren. Het was een prachtige dag .

1. Mirjam:
    12 augustus 2018
    Haaien en roggen ik ben jaloers :-) not!
    Doe maar voorzichtig en genieten tot snel
  2. Anja Jacobs:
    13 augustus 2018
    Geweldig!
  3. Peter:
    13 augustus 2018
    Mooi hoor, de onderwaterwereld is zeker heel bijzonder. Passen jullie op voor vallende kokosnoten ? Gevaarlijker dan haaien. 😁😁