San Marcos en de Quetzal

2 augustus 2018 - Meer van Atitlán, Guatemala

Na onze fantastische hike konden we met moeite een hotel boeken aan het meer omdat het weekend was.we streken neer in dan Marcos, bekend als hippie dorp. Alles op het gebied van yoga, reiki en vooral heel toeristisch. Het hostel  was heel luxe en natuurlijk met veel hout en good vibes ingericht en na onze hike, een weldaad voor onze vermoeide lijven, die twee nachten op de grond hadden geslapen.we hadden aan 1 rondje dorp voldoende om te besluiten geen tweede nacht te blijven. Vrouwen van middelbare leeftijd in wijde rokken en een verlichte blik door de straten zweefden en zichzelf benoemde goeroes met diezelfde blik was voor ons net iets teveel zeker omdat je als je de gecreëerde paradijselijke  straat uitliep je weer in het rauwe leven van guatemala stapte. Dus weer op weg. We pakten de boot naar een plaats waar we een bus moesten pakken. We hadden geluk en konden direct opstappen. Naar antigua in drie uur tijd daar geslapen en volgende dag  op naar het quetzal reservaat hier twee dagen gebleven en heerlijk gewandeld en we hebben de quetzal mogen spotten, zo wel het vrouwtje als het mannetje wauw.