Een verjaardag en een tour boeken

21 juli 2018 - Quezaltenango, Guatemala

Vannacht heb ik het toilet beter leren kennen ik ken alle tegeltjes in de douche. Maril was eergister al niet lekker nu ben ik aan de beurt even wennen aan het eten denk ik. We staan op tijd op en gaan ontbijten bij barista een Europees tentje Europese standaarden voor een normaal ontbijt gister stond er een bwaker voor de deur inclusief pistool en kogels om zijn middel vandaag was er blijkbaar geen bewaking nodig haha. Ik neem brood met ham en ei Maril neemt iets maar weet niet wat het is,haar darmen zijn ook nog niet helemaal je van het dus als ze het ontbijt komen brengen draaien beide onze magen om. Taco chips drijven in het vet, kaas en ei daarover nog een vettige saus we trekken beide wit weg.na dit ontbijt op zoek naar quetzaltrekkers een organisatie die tours doet vrijwillig en het geld gaat naar onderwijs voor kansarme kinderen. Ze zijn dicht dus we lopen lekker door. Op een gegeven moment zien we allerlei krotjes en besluiten weer terug te lopen. Later op de dag nog een poging om bij quetzaltrekkers te komen lopen we door een buurtje waar veel armoede is. Zwervers op straat maar sowieso ook veel dronken mannen die hun roes uitslapen op de stoep soms kan je er niet langs omdat ze op hun rug liggen en je er bijna op stapt en dan de weg oversteekt erbarmelijk dus. We boeken voor morgen een shuttle naar een warmwaterbron waar we lekker kunnen zwemmen dus we zijn benieuwd en voor dinsdag hebben we een driedaagse trektocht op het programma staan we vertrekken dan vanuit hier naar lake atitlan en overnachten 1 keer in een gemeentehuis en 1 keer bij iemand thuis. Als we geboekt hebben lopen we naar het park we hebben trek maar willen vanwege onze magen niet te zwaar eten dus broodje gehaald met kaas. We gaan naar ons hotel en ik zie gemiste oproep en apps of we nog gingen lunchen. Wat wil het geval. Ik heb me aangemeld bij een app waar je kan eten bij een gezin thuis ik had contactmet die vrouw / oprichter van de app en ze appte of wij misschien interesse hadden om bij een nieuw gezin te eten om feedback te geven zodat dit gezin misschien ook mee kon doen. Wij natuurlijk ja gezegd maar communicatie probleempje of we nu konden want gezin had al het eten klaar. Wattttt wij dus snel naar de afgesproken plaats we moesten voor Spaanse school calle 8 staan ik snel.ingetypt op Google Maps wij staan daar 20 minuten geen spaans gezin. Ik check en die dat we op calle 12 staan oh nee dat gezin had al zo lang gewacht dus wij zwetend calle 8 op en neer rennen en ineens zien we de Spaanse school met een mevrouw er voor. Al met al was het een zeer leuke ervaring en gezellig. Ondanks dat mijn maag meerdere malen draaide was het lekker en top om te doen de vrouw des huizes was ook nog eens jarig dus even gezongen in het Nederlands

1. Anja Jacobs:
    22 juli 2018
    Man man man wat maken jullie allemaal mee zeg!
  2. Mirjam:
    24 juli 2018
    Leuk man, vast beter eten bij mensen thuis