Dag 2 en 3 van de hike

2 augustus 2018 - Quetzaltenango, Guatemala

Vannacht in het gemeentehuis geslapen,wat ik al zei een lege schuur met tegels. We laten op matje en zijn de halve nacht wakker geweest. Continu het geluid van hanen die kraaien wat heel apart is want ze kukelen dus de hele nacht. Honden overal die bleven blaffen en een harde vloer dus niet echt een relaxte nacht achter de rug. We liepen in het dorp naar een klein huisje waar het ontbijt werd gereserveerd. Bonen en rijst en tortillas maar ook een stronk broccoli,een stevig ontbijt dus maar heerlijk. Hierna begon de hike weer. Een uur konden we rustig aan wandelen maar toen kregen we weer een aardige klim voor de kiezen. Stijl omhoog maar wel prachtig weer, we waren op een gegeven moment hoger aan het wandelen dan dat de gieren vlogen. Weer door dorpjes ver afgelegen,het echte leven kunnen aanschouwen van het boerenleven. Kindjes die gedag komen zeggen, vrouwen in allerlei kleuren gekleed,jongetjes van 7 a 8 jaar met grote bossen hout op het hoofd maar ook hele oude mannetjes die dezelfde steile weggetjes beklimmen maar dan met een hele zware last .deze nacht slapen we weer op de vloer bij don pedro die zijn huis hiervoor open stelt. De volgende dag nog een flinke wandeling. Nu worden we vergezeld door twee politiemannen omdat het gevaarlijk schijnt te zijn met overvallen. We kijken naar de zonsopgang van lake atitlan en maken dan de afdaling naar san pedro. De hike zit er op wat een bijzondere ervaring