Geiten en schoenenpoeters en heel wat kippen

19 juli 2018 - Antigua Guatemala, Guatemala

Donderdag, we zijn allebei vroeg wakker, dat wil zeggen rond vier uur snachts. We zijn wat aan het kletsen als maril een snelle beweging maakt met haar hand en ze heeft een soort guatelmateekse kakkerlak te pakken onder de lakens BAH.Van ellende gaan we maar op het dakterras naar de zonsopgang kijken. Zeven uur gaan we op pad op zoek naar ontbijt gister betaalden we 140 quetzales voor ontbijt met koffie en Melk vandaag waren we iets goedkoper uit 30 quetzales 3 euro 50 voor twee ontbijtjes thee en koffie. Het tentje zat een beetje achteraf en was echt authentiek.zure gebakken eieren een plas bruine bonensmurrie die leek op een substantie niet nader te benoemen iets met buikgriep, kaas die nog zuurder was maar goed even wennen. We slurpen aan ons ontbijt als we elkaar aankijken ....zag jij nu ook een geit voorbij komen? Ja idd een paar geiten lopen langs. We hebben besloten een kleine wandeling van 2 uur uit de lonely planet te doen. Daarvoor moeten we een taxi regelen naar een kruis op een berg. Even aan mannetjes met mitrailleurs vragen of dat veilig is , Ja is veilig en taxi ook. Okay na wat afdingen van de prijs gaan we met de taxi de berg op naar het kruis wat over antigua uitkijkt ,prachtig.we maken een mooie wandeling die door antigua gaat met mooie ruïnes en een klooster. Na wat chillen op hotelkamer besluiten we naar de markt te gaan wat een kleuren en geluiden en geuren, sommige heerlijk sommige mwoah laten we snel doorlopen. Manden volgepropt met levende kippen en poezen aan touwtjes en gevilde leguanen het is er allemaal. Dat er garnalen en vlees lekker in de hitte op houten tafels liggen lijkt niemand iets te deren. Hierna lekker een koffietje en colaatje gedaan naast het park en.zitten kijken naar het straatbeeld. Het jongetje van rond de 7 jaar vies en met een schoenenpoets koffertje maakt toch wel heel veel indruk en blijft op het netvlies branden. Voor morgen hebben we een busje geregeld naar quetzaltenango een rit van 6 uur dus dadelijk wat eten en vroeg naar bedje toe

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Jacobs:
    20 juli 2018
    Wat een avontuur! En dit is nog maar het begin.
    Wat leuk om jullie ervaringen op deze manier te kunnen en mogen volgen. xxx
  2. Anita cornelissen-immers:
    20 juli 2018
    Leuk hoor. En een kakkerlak jasses daarvoor zou ik al thuis blijven
  3. Mirjam:
    20 juli 2018
    Klein lief kakkerlakje, scorpioentje zou ik zeggen ja. Zure ei is dan wel weer goed. Dat verkochten onder het kopje authentiek lol echt recept van hier hahahaha. Gewoomn rotte eieren