Eerste dag in Guatemala

18 juli 2018 - Antigua Guatemala, Guatemala

Helemaal kapot willen we gaan slapen, we slapen boven een kroeg die op dinsdag avond gezellig open is met bijbehorende muziek. De muziek is hard maar na een reis van 30 uur soezelen we in slaap op de dreunende muziek. Als we wakker worden willen we 1 ding en dat is ontbijten, gelukkig hebben we een hostel met ontbijt geboekt dus hop snel wat aantrekken en naar beneden. Op onze vraag " donde esta la desayuno"waar is het ontbijt krijgen we te horen dat er geen ontbijt bij Zit, okay geen probleem op zoek naar een eettentje om 8 uur. We hebben heerlijk ontbeten met gebakken eieren bruine bonen puree en een soort wentelteefjes en fruit, heerlijk. Antigua is een mooie stad we hebben veel indrukken te verwerken. Er lopen veel vrouwen in traditionele klederdracht en veel lopen er met kindjes op de rug,ze verkopen hun waar aan de mensen. Veel kindjes zijn vervuild en lopen met klitten in hun haar, kinderen die schoenen poetsen en magere hondjes , echt een andere wereld. Vandaag veel vrouwen gezien die hun kind borstvoeding geven ,lopend op straat en in het park ,fantastisch. Antigua is ook de meest toeristische stad en dat merk je door de overvloed van Amerikaanse studenten die hier Spaanse les volgen en de inwoners die kettinkjes en armbandjes willen slijten. Tussen de middag besluiten we even op het dakterras te zitten en ineens vliegen er vier papegaaien voorbij fantastisch. Tussen twee bergen instaat er mist en onweer een prachtig gezicht, de flitsen die we zien,het is een magisch gezicht